Od Karolíny, expertky na výživu: M&S Snídaňové cereálie

Zdravým snídaním pomyslně kralují snídaňové cereálie nebo ovesné kaše. Víte ale, že ne všechny jsou skutečně zdravé? Podívejte se cereálním výrobkům na zoubek s odbornicí na výživu.



Ovesné kaše

Ideální je připravit si svou domácí kaši z ovesných vloček a mléka. Marks & Spencer nabízí několik typů jemně namletých vloček, určených přímo na přípravu ovesné kaše. Můžete si vybrat jemné ovesné vločky, směs ovesných vloček, otrub a čekankové vlákniny nebo směs na přípravu kaše z ovesných, ječných, žitných a pšeničných vloček, se lněnými semínky a vanilkou. Vločky pak už stačí jen zalít mlékem nebo vodou a povařit do zhoustnutí.

V případě, že sháníte instantní ovesnou kaši na cestování nebo do práce, vybírejte pečlivě. Největším problémem instantních kaší je velké množství přidaných cukrů, nezdravé rostlinné tuky, zbytečně přidané škroby a velké množství soli. Ovesná kaše Marks & Spencer s ječnými vločkami, kokosem a kakaovými boby obsahuje nejen dvakrát méně soli, ale především dvakrát méně cukru, ve srovnání s běžně dostupnými výrobky, které ho ukrývají až 4 kostky.



Granola a sypané müsli

Granola se těší oblibě i mezi těmi, kteří zdravému stylu příliš neholdují a je pro ně kompromisem mezi zdravým a chutným. Složení většiny těchto výrobků ale zdravému životnímu stylu příliš nenahrává, jelikož na výrobu granoly je často použito velké množství přidaných cukrů a tuků. Výrobek, který vytváří dojem zdravé snídaně, pak může obsahovat i méně než 50 % ovesných vloček a se zdravou snídaní, díky obsahu cukrů a tuků, nemusí mít nic společného.

Semínková granola, kterou můžete pořídit v Marks & Spencer se za své složení stydět rozhodně nemusí. Obsahuje 64 % ovesných vloček a zbytek je tvořen lněnými, dýňovými a slunečnicovými semínky. Je slazená jablečnou šťávou a medem, které se nenachází ve složení na prvních příčkách. To se odráží i v celkových nutričních hodnotách a téměř třetinovém obsahu cukru ve srovnání s jinými výrobky tohoto typu. Marks & Spencer i v tomto případě dbá na kvalitu použitých tuků, proto v granole najdete pouze malé množství řepkového oleje.

O něco lepší variantou, než výše zmíněná granola, může být sypané müsli, které žádné přidané cukry ani tuky obsahovat nemusí. V sypaném Bircher müsli Marks & Spencer, které voní skořicí, najdete kromě ovesných vloček, datlí a ořechů a semínek také červenou qinou.



Snídaňové lupínky

Nestárnoucí klasika, kterou všichni milují, ale zdravá tak úplně není. Ty z kukuřičné mouky, které jsou asi nejznámější, neobsahují téměř žádnou vlákninu a díky vysokému glykemickému indexu vám dokážou pořádně zamávat s krevním cukrem. Brzy po snídani tak budete mít opět hlad. Lupínky z pšeničných otrub a celozrnné mouky z M&S, které najdete v krabici s nápisem „Bran Flakes”, obsahují čtyřikrát více vlákniny a jsou obohaceny vitaminy skupiny B, vitaminem D a železem. Tyto lupínky jsou proto mnohem vhodnější snídaní pro dospělé nebo starší děti.



Tento článek pro vás připravila

Karolína Fourová.