Novoroční fitness tipy od Petra Přenosila – 2. část


Jarní kolekce


Začal rok 2018 a s ním další předsevzetí o redukci váhy, o zdravém životním stylu, o potřebě začít cvičit. Otázka je pouze kdy a jak? Začněte ihned. Jak na to? Je hned několik možností, jako cvičení doma nebo venku, návštěva fitness centra či různé skupinové lekce. Na začátek určitě doporučuji cvičení pod vedením profesionála, který bude vnímat vaše pohyby, odstraňovat nedostatky a dále vás rozvíjet.


Cvičení na cardio strojích

Při redukci hmotnosti pomůže cvičení na cardio strojích. Nejrozšířenějšími jsou běhací pás, eliptický trenažer a kolo. Stroje si vždy nechte předvést obsluhou. Ideální formou je střídání frekvence a zatížení. Tělo má ohromnou schopnost adaptace, pokud stále budete měnit frekvenci rychlosti či zátěže tělo se nestačí adaptovat, a tak budete stále spalovat.


Výhody:

  • Samostatnost
  • Netřeba odborné vedení
  • Rychlost redukce (pomáhá spalování tuků)
  • Cena

Nevýhody:

  • Nemá vliv na zpevnění CORE

Tipy:

  • Na běhacím pásu si vždy nastavte úhel sklonu alespoň 1 %
  • Měňte frekvenci rychlosti i zatížení, příkladem 1 minutu na rychlost 5 a 1 minutu na rychlost 10
  • Doba cvičení alespoň 30 minut

Jarní kolekce


Cvičení doma

Hlavní nevýhodou cvičení doma je neustálé oddalování a motivace přinutit se k samotnému cvičení, jelikož vás nepobízí kamarád/ka ani zaplacená permanentka. Většina lidí není schopna překonat sebe sama, jednoho dne vstát od televize či počítače a začít.

Můžete se inspirovat na internetu. Právě na internetu lze dohledat zajímavé rady a tipy, jak cvičit, konkrétní tréninkové plány, instruktážní videa i on-line fitness lekce. Tréninky a lekce vždy sledujte pozorně a trenéry dobře poslouchejte. Je velmi důležité, abyste cviky prováděli správně.

Jak často cvičit? Zacvičte si 2x až 3x týdně a přidejte rychlou chůzi, běh a během pár týdnů budete slavit první úspěchy.


Výhody:

  • Čas
  • Cena

Nevýhody:

  • Nemožnost kontroly sama sebe
  • Rychlá ztráta motivace
  • Nesprávná diagnostika a potřeba klienta

Tipy:

  • Nechte si alespoň udělat diagnostiku, ať víte na jaké partie se zaměřit
  • Vyhledejte si na internetu efektivní cvičení typu HIIT (tip Insanity)
  • Doba cvičení alespoň 30 minut

Jarní kolekce


Efektivní „rychlocvičení“

Na trhu můžeme najít ještě dva efektivní způsoby cvičení, které nám ušetří spoustu času, a to cvičení EMS (Elektrická stimulace svalů) a KAATSU (Stimulace svalů pomocí tlakových manžet na horních a dolních končetinách). Celý trénink se v obou případech vejde cca do 20 minut a efektivně procvičí celé tělo. Obě metody se využívají při léčbě poruch pohybového aparátu. Přináší vysokou účinnost rehabilitace, a to bez jakýchkoliv vedlejších účinků. Nezatěžují klouby, šlachy ani vazy.


Výhody:

  • Cena
  • Individuální přístup
  • Odborné vedení
  • Na míru klienta
  • Motivace
  • Rehabilitační možnosti

Nevýhody:

  • Cena
  • KAATSU není moc rozšířené, aktuálně pouze Praha

Tipy:

  • KAATSU je vhodné i pro profesionální sportovce v době stagnace
  • Zapojte tento druh cvičení po operacích, okamžitě stimuluje svaly bez vedlejší zátěže, a tím urychlí proces hojení a zotavení.


Plněné tortilly s červeným zelím od Cat & Cook

Špenátové tortilly, kadeřávek nebo salát, červené zelí, sýr a pastrami – vhodné po aktivitě jako doplnění sacharidů.


Pistáciový cheesecake od Cat & Cook

Ořechy, datle, celozrnné sušenky, ovoce, med nebo datlový sirup – skvělý společník pro volný den.


O autorovi

Jmenuje se Petr Přenosil a je specialistou v oblasti fitness a zdravé výživy. Je také trenérem japonské metody KAATSU a spoluvlastníkem firmy Fit4U s.r.o. Petr Vám bude přinášet tipy, jak nejlépe zredukovat váhu, doporučí potraviny vhodné pro přísun energie a přidá i pár rad na pohybové aktivity.

Více se dozvíte na www.fit4u.info